Boekrecensie: Gedachten en Mooie Momenten

Precies op het moment dat ik aan mezelf merkte dat ik meer rust in mezelf had gevonden, na een stormachtig jaar in verband met mijn scheiding, kreeg ik een bijzonder persbericht. Dit ging over het boek van Marian Palsgraaf, Gedachten en Mooie Momenten. Een boek voor een gezonde dosis optimisme en geloof in jezelf, zoals de ondertitel luidt. Het sprak me direct enorm aan, en ik ben dan ook erg blij en trots dat ik het boek mocht ontvangen, en jullie er vandaag meer over mag vertellen!

Gedachten en Mooi Momenten

Gedachten en Mooie Momenten – door Marian Palsgraaf

Marian Palsgraaf, eigenaresse van het online magazine Just Be You, lanceert een Gedachten & Mooie Momenten boek. Just Be You inspireert en motiveert al jaren vele mensen. Het brengt informatie, artikelen en tips voor een bewuste en positieve levensstijl. Het boek is een aanvulling op de informatie en cursussen die je op Just Be You kunt terugvinden. Het is bedoeld om je positieve gedachten op te schrijven en daarnaast te lezen hoe je op toegankelijke wijze naar een opgewektere mindset toeleeft

Gedachten en Mooie Momenten

Over het ontstaan van het boek

Marian Palsgraaf, eigenaresse van Just Be You: “Zelf ben ik na het overlijden van mijn moeder begonnen met een positiviteitsdagboek. Mijn moeder was enorm negatief en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zo niet dood wilde gaan. Je onthoudt negativiteit veel langer dan positiviteit. Dit is mijn allereerste stap geweest naar een persoonlijke ontwikkeling en het opzetten van de website. Ik vind het dan ook super dat het eerste boek van Just Be You nu een feit is!

De reden dat ik aan het momentenboek ben begonnen, is dat ik zoveel mooie berichten krijg op mijn Facebook pagina. Voor mij is het een eerste stap naar meer zelfvertrouwen geweest. Het houden van mezelf is begonnen met het opschrijven van positieve dingen. Met een positieve mindset  bereik je zoveel meer. Die bewustwording maakt dat je kunt accepteren of veranderen”, aldus Marian.

Het momentenboek is een boek om te lezen, bewust te worden, geïnspireerd te raken en uiteraard om in te schrijven.

Gedachten en Mooie Momenten

Het zijn vooral deze woorden van Marian waarin ik mezelf direct helemaal kon vinden. Hoewel ik er van overtuigd ben dat ik het verdriet en de boosheid het afgelopen jaar nodig had om een periode af te kunnen sluiten en achter me te laten, leerde ik gaandeweg dat ik mezelf daar niet echt beter door ging voelen. En natuurlijk lost positief denken niet alles op, maar het helpt je wel om obstakels en tegenslagen in je leven beter aan te kunnen, daar ben ik zeker van.

Inmiddels probeer ik op alle mogelijke manieren om mijn leven zo positief mogelijk in te richten, bijvoorbeeld door mezelf met veel kleur te omringen. En door goed voor mezelf te zorgen, en te zorgen dat er iets positiefs in iedere dag te vinden is, hoe klein ook. Het boek Gedachten en Mooie Momenten helpt om die positieve dingen, hoe klein ook, beter te vinden en je ervan bewust te worden. Want op het moment dat je ze gaat opschrijven, merk je vaak dat er meer positieve dingen in een dag of week te vinden zijn dan je eerder misschien dacht.

Gedachten en Mooie Momenten

Toen ik het boek ontving, zat er een lief handgeschreven kaartje van Marian zelf bij ♥

Gedachten en Mooie Momenten

In het voorwoord staat een prachtige quote van Marian Palsgraaf:

Ik wens je vertrouwen in jezelf,
je bent uniek en prachtig zoals je bent.
Bloei als een bloem in zijn pracht en praal,
en wees de mooiste versie van jezelf.

Deze quote is eigenlijk wel typerend voor de rest van het boek: mooie woorden, zonder ‘zweverig’ of ‘te zwaar’ te zijn. Ik houd zelf helemaal niet van zweverig ‘gedoe’, ik haak dan al snel af omdat het zelfs weerstand bij mij oproept. Doordat je het boek gedeeltelijk naar eigen gevoel en/of inzicht gaat invullen, kun je het zo zweverig of ‘down-to-earth’ maken als je zelf wilt. Geïnspireerd door de mooie foto’s en quotes, maar ook die interpreteert iedereen natuurlijk weer anders.

Gedachten en Mooie Momenten

De vormgeving van het boek is prachtig. Felle roze kleuren en mooie dessins en foto’s worden afgewisseld met de grijze ‘vintage’-achtige pagina’s aan de rechterkant, waar je je eigen Gedachten en Mooie Momenten kunt invullen.

Gedachten en Mooie Momenten

Hoe vul je het boek in?

En wat die Gedachten en Mooie Momenten zijn, dat bepaal je helemaal zelf. Net zoals je zelf mag weten hoe, hoe vaak en op welke manier je ze invult. Het is jouw ‘Mooie momenten’-boek! Voor de één zal dat een mooie wandeling in de natuur zijn, voor de ander een bijzondere ontmoeting, en voor weer een ander de nieuwste lipstick van Chanel 😉

Ik heb er zelf voor gekozen om mijn Gedachten en Mooie Momenten per week op een pagina te verzamelen. Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een dagelijkse opsomming, of gewoon bovenaan de pagina beginnen en maar zien wanneer je aan de volgende pagina toe bent. Of desnoods kies je ervoor om halverwege het boek te beginnen. Als dat voor jou goed voelt, ís het ook goed 🙂

Gedachten en Mooie Momenten

Naast mooie quotes en foto’s vind je in Gedachten en Mooie Momenten ook af en toe afwisseling in de vorm van kleurplaten. Nu heb ik daar zelf niet zo veel mee, maar het schijnt heel ontspannend te werken. Misschien moet ik me er toch maar eens aan wagen…

Gedachten en Mooie Momenten

Gedachten en Mooie Momenten

Iedere keer als ik het boek doorblader, ontdek ik weer een nieuwe tekst of quote die me op dat moment aanspreekt. Eén ding hebben ze allemaal gemeen: ze helpen je om te werken naar een positieve(re) mindset. Ik vind het een heel mooie en eigenlijk heel eenvoudige manier om zelf aan je eigen leven te bouwen. Want zoals een tekst ergens aan het eind van het boek zegt:

De enige die iets te zeggen heeft over de mate waarin jij je gelukkig voelt, ben je zelf. Je kunt niet van een ander verwachten dat hij/zij jou gelukkig maakt. Je kunt ook niemand anders de schuld geven dat jij niet gelukkig bent. Jij bent degene die daar verantwoordelijk voor is, neem die verantwoordelijkheid, iedere dag weer opnieuw.

En als ik iets het afgelopen jaar geleerd heb, is het dat wel.

Gedachten en Mooie Momenten

Verkoopinformatie

Het Gedachten & Mooie Momenten boek is een hardcover boek en heeft een verkoopprijs van € 14,95. Het boek is uitgevoerd in full colour, telt 154 pagina’s en bevat een leeslint. Het boek Gedachten & Mooie Momenten kan t/m 1 juli zonder verzendkosten worden besteld via de website van Just Be You. Binnenkort zal het boek ook via Bol.com verkrijgbaar zijn. Ik vind het een prachtig kado voor jezelf!

Dit artikel bevat product(en) die door een merk of bedrijf beschikbaar zijn gesteld voor een review.