Nivea #ShareTheCare

Afgelopen maand lanceerde Nivea #ShareTheCare, een wereldwijde campagne. Met deze campagne roept Nivea mensen op kleine en grote gebaren te delen op Social Media met #ShareTheCare. Omdat juist in deze tijd elk gebaar er toe doet, hoe groot of hoe klein het ook is.

Nivea #ShareTheCare

Nivea #ShareTheCare

Om deze Nivea #ShareTheCare campagne onder de aandacht te brengen, ontving ik een paar weken geleden een super mooi en lief pakketje. Met daarin een vijftal kaarten van lief leven, met postzegels er al bij. Dat was meteen een goede reminder voor mij. Want in het begin van de Corona crisis heb ik zoveel kaartjes gestuurd, maar sinds ik niet meer zo goed in mijn vel zit, is dat er bij ingeschoten. Terwijl het natuurlijk echt een hele kleine moeite, en een héél groot plezier is. Weet ik zelf ook uit ervaring. Dus dit weekend ga ik weer eens gezellig wat kaartjes op de bus doen!

Dit zegt Nivea zelf over de #ShareTheCare actie:

Zorg vindt plaats aan de frontlinie van de strijd tegen het coronavirus, maar daar stopt het niet. Elke handeling is belangrijk, of het nu groot of klein is, actueel of virtueel, zinvol of speels. Juist de kleine gebaren maken het grote verschil, want voor elkaar zorgen brengt hoop. Nivea vindt het daarom hartverwarmend om te zien dat mensen overal ter wereld voor elkaar zorgen en elkaar helpen. Nivea vraagt iedereen  deze gebaren, groot en klein, te delen met #ShareTheCare zodat ze allemaal de zichtbaarheid krijgen die ze verdienen. Want ieder gebaar doet ertoe en inspireert.

Nivea #ShareTheCare

Lokale donaties

Naast de #ShareTheCare campagne doneert Beiersdorf Nederland ook in totaal € 45.000 aan drie Nederlandse organisaties: Het Rode Kruis, Het Ouderenfonds en Het Leger des Heils. Deze donatie is onderdeel van een internationaal donatieprogramma.

De donatie aan Het Rode Kruis wordt onder andere ingezet voor ondersteuning aan GGD’s en ziekenhuizen, de Rode Kruis Hulplijn en de centrale inzameling van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen. De komende weken doneert Beiersdorf Nederland nog eens 100.000 blikken Nivea Crème aan Het Rode Kruis, naast de producten die reeds zijn gedoneerd.

De donatie aan Het Ouderenfonds wordt gebruikt voor drie coronaprojecten: schrijfmaatje, leren videobellen & Whatsappen en de zilverenlijn, waar ouderen hun hart kunnen luchten over de coronacrisis. Ook in deze tijd zet Het Ouderenfonds zich in om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden en te voorkomen, en om de kwetsbaarheid van ouderen te verminderen.

De oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven, is natuurlijk onmogelijk voor daklozen. Het Leger des Heils heeft als één van haar doelen om voor deze mensen te zorgen. De komende tijd worden er meer daklozen verwacht, waardoor de vraag naar financiering voor huisvesting stijgt. Beiersdorf wil het Leger des Heils door middel van deze donatie ondersteunen.

Via deze website kun je de Nivea #ShareTheCare teller bijhouden. Deel jij hem ook?

2 Comments on Nivea #ShareTheCare

  1. Miranda Aerts
    15 juni 2020 at 15:46 (4 weken ago)

    Wat een mooi initiatief van Nivea!

    Beantwoorden
  2. bychristiana
    30 mei 2020 at 08:10 (1 maand ago)

    Ach, wat een lief kaartje op de foto. Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt, dikke knuffel!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.